Skara IBK Sommarinnebandy - Winter Edition
2022-11-11 12:32

I mellandagarna kommer Skara IBK Sommarinnebandy att genomföra individuella träningar och arrangera en 3-mot-3-turnering för föreningens ungdomar.

30 december 2022 - 3-mot-3-turnering

Skara IBK Sommarinnebandy bjuder in föreningens ungdomslag till en vinterturnering. I Vilanhallen den 30 december kommer en 3-mot-3-turnering att spelas. Den kommer att spelas med blandade lag som delas upp på plats, en målvakt komma att tillhöra flera lag. Föreningen kommer att bjuda medlemmarna på lättare fika och kiosken kommer dessutom att vara öppen under dagen.

Är ni intresserade? Anmälan er då till respektive ansvarig ledare senast den 27/12. Ledarna skickar sedan vidare, till skara.ibk@outlook.se, vilka från respektive lag som kommer senast den 28/12.

Tider:

• P14 & P13 - 8.00-10.00
  • P12 & P11 - 10.00-12.00
  • P09-10 & P08 - 12.30-14.30

2 & 3 januari 2023 - Individuella träningar

Individuella-/gruppträningar kommer att erbjudas av Skara IBK Sommarinnebandy 2-3 januari. Där deltagarna kan boka privatlektioner för att träna på specifika innebandymoment.

I god tid innan varje träning kommer en dialog tillsammans med tränaren att genomföras för att maximera och effektivisera träningarnas syfte och effekt.

Individuella träningar kommer att erbjudas fem gånger per dag, tiderna är: 8.30-9.45, 10.00-11.15, 11.15-12.30, 13.15-14.30 & 14.45-16.00.

För specifik målvaktsträning finns det två tider att boka, 13.15-14.30 och 14.45-16.00 den 3 januari.

Pris för en medlem i Skara IBK - 200 kr. Pris för två medlemmar - 300 kr.

Pris för en icke-medlem i Skara IBK - 300 kr. Pris för två icke-medlemmar - 450 kr.

Försäkringar, anmälan och betalning:

Rörande försäkringar gäller att deltagare som är medlem i en innebandyförening täcks försäkringsärenden av den ordinarie försäkringen i medlemskapet. För övriga deltagare gäller villkor i egen hemförsäkring.

Anmälan sker enligt principen först till kvarn, bokningsbara tider finns att se på Skara IBK:s hemsida under fliken Sommarinnebandy – Kalender. Anmälan görs till skara.ibk@outlook.com, bindande betalning sker inom 72 timmar efter erhållande av bekräftelsemejl. Betalningsalternativ framgår i bekräftelsemejlet.

Tränare:

Projektledare och tränare för Skara IBK Sommarinnebandy är Alexander Bohman. Alexander har Skara IBK som moderklubb och har spelat flera säsonger i föreningens A-lag, där han även under flertalet säsonger var lagkapten. Alexander har även varit tränare i pojk-, junior- och U-lag i föreningen.

Alexander är sedan ett år tillbaka bosatt i Örebro och är akademitränare för Örebro SK Ungdom samt läser Sport Management-programmet vid Örebro Universitet.

IBK sponsor Rubin
IBK sponsor Silver