Onsdag och torsdag - Vecka 27
2022-06-29 12:00

Nu är det mindre än en vecka kvar till Skara IBK Sommarinnebandy sätter igång.

Här kommer lite information kring upplägget för onsdagen och torsdagen (5-6 juli), vecka 27, för sommarinnebandyn.

Onsdag – På förmiddagen, 9.00-12.00, ges det möjlighet för ungdomar födda 2007-2010 som för tillfället inte spelar innebandy att prova sporten.

Under eftermiddagen, 13.00-16.00, är nuvarande Skara IBK-ungdomar och närliggande föreningarnas ungdomar, födda 2007-2010, välkomna för ett sommarträningspass.

Skara IBK:s medlemmar och innebandyspelare från andra föreningar deltar gratis men anmälan krävs, mer information under Försäkringar, anmälan och betalning.

Torsdag – På förmiddagen, 9.00-12.00, ges det möjlighet för ungdomar födda 2011-2013 som för tillfället inte spelar innebandy att prova sporten.

Under eftermiddagen, 13.00-16.00, är nuvarande Skara IBK-ungdomar och närliggande föreningarnas ungdomar, födda 2011-2013, välkomna för ett sommarträningspass.

Under onsdagen och torsdagen kommer flera gästtränare att vara på plats, dessa tränare är från Skara IBK samt även några från grannföreningar.

Hoppas vi ses nästa vecka!

Försäkringar, anmälan och betalning – Vecka 27

Rörande försäkringar gäller att deltagare som är medlem i en innebandyförening täcks försäkringsärenden av den ordinarie försäkringen i medlemskapet. För övriga deltagare gäller villkor i egen hemförsäkring. Om deltagarna kommer från Skara kommuns fritidsverksamhet gäller denna försäkring.

Anmälan till vecka 27, gäller enbart deltagare i andra innebandyföreningar under onsdag och torsdag eftermiddag.

Anmälan görs till skara.ibk@outlook.com.

IBK sponsor Rubin
IBK sponsor Silver