Utomhusmatchen med All Starmatch
2023-05-21 19:51

Uppdaterad 2023-05-21

Skara IBK Sommarinnebandy är glada att presentera ”Utomhusmatchen”.

För andra året i rad kommer Skara IBK att arrangera sommarinnebandy. Fredagen den 21 juli vecka 29, under travveckan, kommer föreningen att genomföra ett evenemang framme på stan ”Utomhusmatchen”. Under vecka 30 kommer det som förra året vara ett Mini Camp (måndag-onsdag), individuella träningar (torsdag & fredag) samt testa på innebandy (lördag förmiddag). Sommarinnebandyn genomförs med syftet att dels locka nya medlemmar till föreningen, dels att skapa en inspirerande och utvecklande sommarinnebandy för deltagarna.

Utomhusmatchen

Fredagen den 21 juli, vid Djäknescenen i Skara, kommer det spelas fyra sevärda matcher och erbjudas aktiviteter för alla. Tack vare det plastgolvet Hansen Motorsport sponsrade med under förra årets sommarinnebandy kommer föreningen i år att arrangera ett utomhusevenemang. Under eftermiddagen och kvällen kommer det spelas fyra matcher tre mot tre, en herrjunior-, en damjunior-, en Sommarinnebandy- och en All Starmatch. All Starmatchen kommer spelas mellan ett All Starlag (bestående av herr- och damspelare från SSL och Allsvenskan) och ett Skaraborgslag (bestående av aktiva spelare i Skaraborgsföreningarna). Samtidigt kommer det finnas mängder med aktiviteter och försäljningar runt om spelplanen.

Hålltider

15.00 - Eventområdet öppnar

16.00 - Herrjuniormatch - Skara IBK mot ÖSK Ungdom

17.00 - Damjuniormatch - Skövde IBF mot TBA

18.00 - Sommarinnebandymatch - Skara IBK Sommarinnebandy (Lag 1) mot Skara IBK Sommarinnebandy (Lag 2)

19.00 - All Starmatch - All Starlaget mot Skaraborgslaget

20.30 - Eventområde stänger

Skara IBK Sommarinnebandy vill att ”Utomhusmatchen”, ska vara ett evenemang som samtliga lockas av. Vi vill delvis göra ett evenemang för Skaraborna med omnejd, delvis ett evenemang för alla innebandyintresserade i regionen. Vi vill kunna ge besökarna en helhetsupplevelse där de innebandyintresserade ska få möjligheten att se och prata med sina förebilder på nära håll.

Mer information om evenemanget och laguppställningar till All Starmatchen kommer att uppdateras löpande.

Håll utkik och hoppas att vi ses den 21 juli.

Vid frågor kontakta skara.ibk@outlook.com

IBK sponsor Rubin